2010-07-25

HTC Legend - över förväntan.

Med risk för att låta som ett reklaminslag:

Efter att sonen skaffat en HTC Desire skaffade  jag mig en HTC Legend som är lite enklare. Jag har ganska höga krav på tekniska prylar, framförallt förväntar jag mig att de uppfyller vad de lovar. Ofta blir jag besviken eller i alla fall inte positivt överraskad.

Nu har jag som sagt köpt en ny mobil och den är fantastisk!

* Facebook, Twitter och Flickr (även Picasa), dessutom min e-mail bara FUNGERAR problemfritt efter en enkel installation med vettiga frågor i fem steg.
* Fota, filma, visa, spela upp, twittra, läsa nyheter via RSS, spela spel, anteckna, röstanteckningar, spela upp film, spela musik - allt bara funkar.
* GPSen går igång när den behövs istället för att vara på hela tiden,
* Handsfreeuttaget fattar att jag stoppat i vanliga hörlurar så jag kan lyssna på musik och när det ringer hör jag uppringaren i lurarna och kan prata i telefonens mikrofon. Har jag handsfreen (som följer med) behöver jag förstås inte prata i mobilens mikrofon.
* En simpel fotoredigering finns inbyggd och...
* Smidiga appar för att föja sociala medier, e-post och nyheter.
* Massor av smidiga gratisappar i Android market.

Något dåligt då?
* Batteriet räcker inte tillräckligt länge så mycket som jag använder den.
* Inget slår textinmatningen på min gamla Palm, undantaget ett riktigt tangentbord då.

Varför Legend istället för Desire?
* Lite smidigare format.
* Lite längre batterilivslängd.
* Tåligare (gjutet aluminium istället för plast).
* Snyggare.

Varför Android istället för iPhone?
* Enkelt synka med Outlook.
* Enklare att använda MP3-filer.

Jag är toknöjd. :)

Inga kommentarer: