2009-01-16

Välljud i smidig förpackning

Jag valde som sagt tidigare mellan olika högtalare, de starkaste kandidaterna var CREATIVE GIGAWORKS T40 och Altec Lansing MX 5021 pga att de låg någorlunda i pris. Jag köpte MX 5021 och blev inte så imponerad.

Nu har jag skaffat mig ett par högtalare till jobbet och då valde jag Gigaworks T40 recension pris och de har storligen imponerat mig. Visst låter kombinationen hemma - med Dalihögtalarna - bättre och starkare men mina T40 låter riktigt bra med tanke på storlek och pris.

Vill du inte lägga massa pengar på högtalare men vill ha bra ljud på liten yta och ingen basburk kan jag absolut rekommendera dem. De låter klart bättre än billiga ministereo från stormarknaden och på lagom volym med någorlunda snäll musik låter de riktigt riktigt bra. Ljudet är öppet och distinkt och fyller utrymmet vid skrivbordet mer än väl.

Inga kommentarer: